Selasa, 27 Mac 2012

Muzium Kapal Selam Di Melaka

Ni kisah kapal selam di Melaka pulak ler..Dah lama pergi tengok tapi baru sekarang nak buat entry pasal ni...Dengar kata kos bawa dari Perancis bernilai RM12 juta lebih...pergh...memang mahal giler..yelah besar bebeno...memanglah susah nak mengangkutnya. Masa aku n famili pergi tu kena bayar Rm2 jer sekeluarga...Tapi  tak dapat masuk dalam lah plak...Masih diselanggara lagi... SMD Ouessant adalah merupakan sebuah kapal selam diesel kepunyaan Tentera LAut Perancis yang telah digunakan dari tahun 1978 hingga 2001. Ianya diserahkan kepada TLDM oleh mereka  untuk memberikan peluang kepada TLDM belajar selok belok pengendalian kapal selam sebelum mula menggunakan kapal selam Scorpene. 
Kalau nak tengok mehlah datang melawat di Dataran 1 Malaysia Klebang Melaka... Agak-agaknya berbaloi tak kerajaan negeri keluarkan duit berjuta-juta ringgit untuk menayangkan benda alah yang dah season nih?  Apapun kita dapatlah jugak tgk kapal selam secara live kan? uhuks...Ni asyik tengok kat TV jer...Tapi kalau sekarang dengar kata dah boleh masuk ke dalam dan bayaran pun telah dinaikkan....Apa kata anda pergi sekarang..hehe.. kat bawah ni gambar kapal selam tuh...


Dah usang dah kapal nih...

Best kalu dapat masuk...Tapi maser ni aku tak dapt masuk..Belum bukak lagi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini