Ahad, 10 Jun 2012

Ribut pasir @ Dataran Pantai Klebang Melaka

Malam tadi dalam pukul 8.30 kita orang sajer2 bersantai2 di tepi pantai Klebang untuk makan bakso kegemaran. Masa tu  excited nak makan..seronok sangat...angin pun sepoi2 bahasa ..memang sejuk...Tapi baru nak mula makan ajer..tetiba kami dikejutkan dengan kehadiran angin yang tersangatlah kuatnya..Habis pasir semua berterbangan masiuk dalam air dan makanan... Kerusi plastik yang kita orang duduk pulak habis terbang... .Gelas minuman  pun semua tercampak...Almaklum tempat lapang macam tu...Sekali bawak jelah dgn angin seakan2 puting beliung tuh...Semua orang lari masuk dalam kete dan cabutt..!!Nak pergi kat kete pun komain payah. Terpaksa mengharungi angin dan pasir yang berterbangan  dasyat.. Aku dukung anak dara ku..Suruh si dara tutup mata Nasib baik aku pakai spek mata..Habis muka, baju,  tudung berpasir...Anak2 bujang semua dah masuk kete... Tunggu Mr Hubby jer sempat pergi bayar makanan kat penjual bakso tu....Ketika itu rasanya memang amat mendebarkan...Yelah berlaku secara tiba...Habis pasir tambak kat Pantai Klebang tuh, rasanya makin lama makin menghakis.. Itulah kuasa ALLAH...Kita merancang, ALLAH sahaja menentukan ..Mungkin ini dugaannya....Takder rezeki nak makan bakso puas2..hehe...Segala Puji bagi ALLAH...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini