Jumaat, 14 Februari 2014

Hujan...oh hujan...

Dah lama tak turun hujan...Panas betul bumi Melaka..Ujian ALLAH agaknya.....Sudah beberapa lama tak hujan...Hari ni tetiba plaks hujan turun..tapi sekali lalu...jer..sekejap sangat..Namun begitu..Alhamdulillah akak..ucapkan...dah lama tak der hujan..rindu pulak akak kepadanya..hehe...

Ari tu masa Tahun Baru Cina akak sekeluarga  balik ke rumah mertua di kelate kawasan Jeli pun ...tak hujan...tapi malam sampai ke pagi memang  suasananya sejuk kat sana... sampai 17 darjah selsius...sejuk gilerrrr...tak pernah hadapi sejuk cemtu..bila dapat peluang baru tahu ..tergigil2 dibuatnyer...macam dalam penghawa dingin dikss...Alhamdulillah dapat merasa dalam suasana cemtu....apalagi sebelum ni tido tak pernah berselimut berebut rebut selimut satu famili...tidur semua nak berbungkus...sib baik mek banyak simpan selimut kat umah dier..hehe..Pergh..kalu nakmandi plaks..mmg sejuk amt..tambah2 lagi rumah mek guna air bukit...fuyyo..terketar2 dibuatnyer...memula mandi jer..tapi bila dah mandi seronok plakss..segar sangat...hehe...memnag best pengalaman selama 4 hari 3 malam kat sana...
kat bawah gambar kenangan di Jeli Kelate...di waktu pagi berkabus..wooo..hehe


Masa ni pukul lapan...sejuk woo..tgk suhu kat dalam kete ak ader...Tu yang tahu tuh..hihi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini