Sabtu, 16 November 2013

Majlis Penyampaian Hadiah Si kakak Dina

Hari ini dalam nak tak nak tu pergi juga akak ke majlis penyampaian hadiah si kakak...Sesudah anta abang yang dua orang ke Klinik Ragbi Anjuran UTEM Melaka dan SKPR (anta kat skola jer) dalam kul 7.00 pg, balik rumah sekejap, mandikan si kakak dan si adik...kemas umah skit2 jer..dan uruskan baju yang dalam mesin basuh belum bersidai lagi, pinggan mangkuk yang perlu dibasuh..huhu macam2..cuti penuh dengan kerja rumah yang terbengkalai ni plak..hehe..Mr Hubby plak kerojer..huhu
Dalam kul 9.20...pemilik taska/tadika dan call suruh datang cepat program nak mula..hehe..apalagi bersiap ala kadar terus memecut keretaku dengan berdesup...hehe...cam minah rempit plakss...Bila sampai rupanya dah mula...Sikakak terus ambil tempatnyer nak buat persembahan ngan kengkawan...Akak bawa siadik ambil tempat..akak duduk atas lantai jer sama ngan bebudak yg ada kat ctu (ramai murid skola akak)...Selepas cikgunyer berucap, acara penyampaian dilangsungkan..Atlas, kita orang dijamu dengan pelbagai hidangan..Alhamdulillah kenyang suda..terus minta izin dengan deme nak balik..akak nak singgah skola jap..nak tunggu abg 2 balik kat sekolah...tunggu dalam bilik buku teks bersama kak Hasnah..penyelaras buku teks.. Sambil2 tu tlg kak nah cop buku baru..hehe

Kat bawah ada gambar kenangan untuk hari ini..
Klinik ragbi yang diikuti si abang dua orang
Kakak dan kawan2

Gurunya sedang bagi ucapan



Kakak dangurunya Puan Latiha

Si kakak dan hadiahnyer...semua murid dapat.
Si kecik akak...Adelia

Cuti Akhir Tahun 2013

Alhamdulillah..cuti mendatang lagi..tp keje akak banyak yang tak siap lg...Pengisian data peribadi secara online pun semua terbengkalai lg....HRMIS, e-operasi, e-prestasi, 1Bestari.net...hmmm sib baik...sppbs dan linus siap doh..hehe..Minggu depan kembali ke sekolah nak isi sama2 kengkawan 1 Bestari.net tuh...Entohlah akak pun tau fungsinyer..Yg akak faham kita kena sumbangkan sesuatu yang berbentuk P&P dalam laman tu..huhu..Apa ek akak nak sumbangkan??hehe Tengoklah nanti...

Hari ni nak pergi Majlis Hari Penyampaian Tadika Dina. Ayahnyer keje plakss..terpaksa lah angkut ngan baby sekali pegi karang...Abang yang dua orang tu..pergi Klinik Ragbi...sajer bagi peluang join kelab Ragbi sekolah...daripada takde keroje kat umah ni..pergi cari ilmu lagi baik..hehe

Selamat bercuti..walaupun takde ler bercuti sangat pon..hehe..Fail banyak tak siap..huhu

Khamis, 14 November 2013

UPSR 2013-SKK SK Paya Rumput Melaka

Assalamulaikum dan salam sejahtera...semua hamba ALLAH SWT di mana sahaja anda berada..Segala Puji Bagi ALLAH SWT....Tahniah kak c'za ucapkan kepada murid-murid sekolah akak SKK SK Paya Rumput Melaka yang berjaya mendapat 5 A (36 orang) kesemuanya..dan yang lain2.. Ada peningkatan dengan peratus keseluruhan yang lulus ialah sebanyak 82.91 %. BM Pemahaman=98.1%, BM Penulisan=96.8%, BI=86.1%, 97.5%, dan M=94.3%...Syabas diucapkan...kepada guru-gurunya juga...Yang kurang berjaya jgn putus asa...teruskan perjuangan anda...SKPR Boleh!!!

Tahun ni Melaka ranking kedua keseluruhan selepas WP KL... seluruh negara..Tahniah Melaka..

credit to FB Mr Edykasim ..Tq dik..
2014 - Hmm tahun dpn anak akak punya giliran plakss..huhu..harap2 berjaya amin..

Sabtu, 9 November 2013

Jamuan Kelab Guru dan Staf SKK SK Paya Rumput Melaka 2013

Sekadar menjadi memori di hati...

Rabu lepas 6 November 2013  bersamaan 2 Muharam 1435 h....Sekolah akak telah mengadakan jamuan akhir tahun merangkap jamuan perpisahan dengan guru yang telah berpindah ke sekolah lain. Majlis telah diadakan di Hotel Seri Costa Melaka. Masa tu majlis hitea, so balik sekolah terus pergi bersama para sahabatku...Masa tu hilang sikit ketensionan akibat beban kerja yang berlambak2 seperti menyiapkan segala fail, penandaan kertas disertai dengan pelbagai tugas2 yang memerlukan online seperti, LINUS, SPPBS, SAPS, dan cam2 lagilah...kat bawah kenangan bersama kengkawan yang hadir...


Yang diraikan adinkku Azan..pindah skola
Juadah yang dihidangkan..
Sahabat2ku..
GB sampai..baru lepas meeting yer GB..

Adik2ku..

Mari kita makan!!!

Bersama teman2..

Bersama juadah ...

Bersama YDP PIBG
 

Hadiah guru akhir tahun..semua dapat

Selasa, 5 November 2013

SalamMaalhirah 1435

Salam Tahun Baru Maalhijrah 1435h kepada muslimin muslimat  saudara seIslamku semua...Semoga tahun ini kita lakukan yang lebih baik dari yang sudah...Tambahkan amalan dan sabar dalam menghadapi ranjau kehidupan...Insya ALLAH..

Lagu Maalhijrah                                                                                                                  




Satu Muharram Detik Permulaan
Perkiraan Tahun Islam Hijrah
Perpindahan Nabi dan Umat Islam
Dari Kota Makkah ke Kota Madinah

Atas Keyakinan dan Iman Yang Teguh
Kaum Muhajirin dan Ansar Bersatu
Rela Berkorban Harta dan Nyawa
Demi Menegakkan Islam Tercinta

Hijrah Itu Pengorbanan
Hijrah Itu Perjuangan
Hijrah Itu Persaudaraan
Hijrah Membentuk Perpaduan

Oleh Itu Mari Semua
Kita Sambut Maal Hijrah
Tingkatkan Semangat Tegakkan Syiar Islam
Untuk Sepanjang Zaman


credit to Yana Shamsudin Youtube

Sabtu, 2 November 2013

Karnival Sains dan Hari Usahawan SKK SK Paya Rumput Melaka

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada hamba2 ALLAH yang dirahmatiNYA...Semoga sihat2 hendaknyalah....
Dua tiga hari ni memang agak penatlah..27-29 Oktober hari tu terpaksa meninggalkan sicomel akak yang masih kecil dan anak2 ak yang lain sertaMr Hubby untuk menghadiri Taklimat Profesionalisme Guru Cemerlang Negeri Melaka di Hotel Grand Continental Kuala Lumpur...Terpaksalah Mr Hubby ambil cuti untuk menjaga segala isi rumahtangga..hehe..terima kasih bebanyoklerr Mr Hubby...Sanggup berkorban apa sahaja...Pergi berkursus kali ni walaupun perit dengan air susu yang banyak dan asek kena pam keluar tapi memang best...sebab apa...akak kan suka makan...kebetulan hotel ni menyediakan pelbagai jenis makanan yang best2 dan sedap2...dapatlah merawat luka hati akak ini yang meninggalkan keluarga tercinta di rumah..hehe..Berkenaan dengan kursus tadi pengisian dia plaks adalah bese2 jer..hehe..
Sumber: Facebook Cikgu Norra Yazid 

Sumber: Facebook Cikgu Norra Yazid ..Tq kak


Balik jer dari KL.lusanyer hari khamis berlangsunglah  Karnival Sains dan Hari Usahawan SKK SK Paya Rumput Melaka yang amat dinanti2kan oleh warga SKK SK Paya Rumput Melaka..Perghh..Agak grand jgklah kan...Sebab jemput Timbalan Menteri  MOSTI, atau lebih dikenali sbg Kementerian Sains dan Teknologi dan Inovasi..Datuk Dr Abu Bakar Diah dan Angkasawan kedua negara Mejar Dr Faiz Khalid (hensem jgknooo dr Faiz nih..hehe)...Diorang datang petang...sempatlah depa datang ke gerai2 kita orang..Apa lagi amek kesempatanlah kita orang bergambau ...Kebetulan anak sedara akak datang ke rumah akak jadi akak bawa dia sekali untuk membantu..... .. Anak sedara akak Kak Cik pun sempat bergambau dengan depa..hehe..(hepi Kak Cik..hihi)..

Kami dari gerai Puteri Islam menjual nasi lemak, nasi berlauk, keropok lekor, dan sandwich...Kali ini pengunjung terutamanya dari kalangan ibu bapa yang datang agak berkurangan berbanding karnival yang diadakan beberapa tahun lepas..Mungkin waktu bekerja yang menganggu urusan mereka untuk datang beramai2 ke sini..(dulu buat hari Sabtu)..Apakan daya..namun..perniagaan diteruskan juga..Kira adalah untungnya walaupun tak beso..Kat cni pembelian barang2 adalah menggunakan kupon..beli kupon dulu..baru boleh beli kat kita orang...

Selain daripada jualan gerai kami, ada gerai yang menjual soto, sate, aiskrim, pelbagai jenis kek, barang2 cenderamata, Ice blended pelbagai perisa, mee goreng, nugget , char kuey teow  , burger, rumah hantu (menakutkan jer..huhu)dan macam2 lagi..

Ada agensi luar juga hadir seperti Taman Rama2, agensi pakej lawatan umrah, bankIslam, UTEM, sekolah2 sekitar Melaka dan lain-lain lagi..

Program karnival ini berakhir dalam pukul 5 petang... Kat bawah ada gambar2 kenangan sepanjang karnival berlangsung..Ini ambil gbr org jer dulu..Nant imasuk kan gmbar sendiri plak..






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini