Isnin, 21 Oktober 2013

Sambutan hari lahir....

Semalam kan hari ulangtahun kelahiran akak...So...mr .Hubby pun nak ambil hatilah belikan kek dan ayam kepci...yg paling kelakau sekali siap belikan bunga... Akak tanya dia.. tu bunga org matiker...hehe...sajer je nak sakitkan hati...sebabnya tak pernah  plak sepanjang perkenalan akak dan dia...dapat bunga darinya....haha...inilah kali pertama sepanjang perkahwinan..kira luarbiasa lah tew...hihi...akak ni dahlah tak suka bunga...klu suka pun bunga ros kira okla..tp dapat plak munger matahari..rasa nak tergelak pun ada...hehe..apapun tq mr hubby sbb cuba menjadi seorg yang romantik..tp ak lebih suka dia cam bese2..takyah nak romantik2 sgt...buang karan jer...sbb ak pun ganeshan  orgnyer (ganas)...x suka benda2 alah ni...haha...kat bwh adalah gambar2 kenangan menyambut hari lahir akak yg ke37...
hmm....Syukran jazilan Ya ALLAH...krn memberi kenikmatan hidup..serta peluang untuk akak bernafas lagi di muka bumiNYA ini...ALLAHUAKBAR..

Kek coklat...


Akak dan anak2...simple aje...

With my lovely daughter..Dina..dengan bunga matahari..hihihi

Ahad, 20 Oktober 2013

37 tahun suda...

Assalamualaikum...Salam sejahtera...kepada warga planet bumi..Semoga sihat2 selalu...Insya ALLAH yer...
Hari ini merupakan tahun ke 37 , kak C'za hidup di atas dunia yang fana ini...Selamat hari lahir kepada diri sendiri....huhu....Terasa semakin gentarlah....apabila meningkat usia...maka kematian pun semakin menghampiri..entah tak tau bila...Semoga Kak C'za diberi kesempatan untuk menyedut udara di dunia ini lebih lama maka dapatlah akak menjalankan tanggungjawab sebagai ibu kepada anak2 akak dan tanggungjawab2 lain yang telah diamanahkan oleh ALLAH SWT...sblm dijemput meninggalkan alam ini suatu ketika nanti...


Apa yang akak harapkan ialah semoga beroleh kasih sayang dari YG MAHA ESA dan juga kaum kerabat akak terutamanya Mr Hubby, mak abah, mek, anak-anak tercinta..sementelah diri ini meniti ranjau kehidupan yang penuh berliku ini.. Amin.....Kak C'za juga mengharapkan agar dunia menjadi aman...dan berdoa agar akak dan muslimin muslimat di seluruh dunia dapat menjalankan kewajipan sebagai hamba ALLAH SWT yang diredhai dan dirahmati olehNYA duniawi dan ukhrawi..Amin...

Tetiba teringin nak makan kek Coklat Indulgence...Sodapnyo...hehe..terliur plakss..

Sumber:  www.secretrecipe.com.my

Khamis, 3 Oktober 2013

Kisah UPKK dan Along..

Minggu ni Along menghadapi peperiksaan UPKK..Ujian Penilaian Kelas Kafa..untuk sekolah2 rendah agama..Jabatan Agama Islam Melaka..Hmmm..entohler...berbuih2 mulut ni..suruh dia baca buku..tapi budak lelakilah katakan asyik main game jer kerojernyer...Petang2 kang main bola...risau bebeno kak C'Za...Mr Hubby pun tak boleh cakap aperlah...Nak marahpun dah tak larat...tetap perangainya serupa itu juga...berat sangat nak angkat dan baca buku pelajaran tuh...huhu..kalu komik laju ler ploks..huhu..

Tapi sebagai ibu bapa, kak C'Za dan Mr Hubby hanya mampu mendoakan yang terbaik untuk ALong...Semoga ALLAH SWT mempermudahkan Along dalam menjawab peperiksaan tu... Akak tahu setakat mana  kemampuan dan minatnyer dalam akademik..Akak tak meletakkan harapan yang terlalu tinggi seperti seolah2 untuk mencapai bintang dan bulan dalam keputusannya nanti..semoga Along cemerlang dunia dan akhirat..Amin..


Along maser umur 6 tahun...

Along bersama adik2nya..


Mr Bean peluk Islam??

Dengar khabar drpd internet, pelakon terkenal, Mr Bean atau nama sebenarnya Rowan Atkinson..yang disukai oleh anak2ku telah memeluk Islam...Kalau benarlah..Alhamdulillah...tak mustahillah kan kerana sesungguhnya orang yang bijak dan mencari tahu pasal Islam akan mengakui bahawasanya Islam adalah agama yang benar dan suci...hmmm..Indahnya Islam...


Untuk mengetahui lebih lanjut:: http://goo.gl/DOBTSm
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini