Sabtu, 31 Ogos 2013

Salam merdeka 31 Ogos 2013 dan sambut birthday...

Selamat hari merdeka kepada semua warga Malaysia..Semoga sentiasa bersyukur dalam menikmati kehidupan yang aman...Bebaskan diri anda dari kehidupan yang tidak sihat...dan positifkan minda ke arah kejayaan dunia dan akhirat...Insya ALLAH..




Dikesempatan ini juga aku ingin mengucapkan selamat hari lahir ke 42 tahun buat mr Hubby pada 13 Ogos yang lalu dan juga untuk hari ulangtahun angah yang  ke 9 tahun iaitu pada 29 Ogos lepas...Semoga kalian berdua akan sentiasa dilimpahi berkah dan rahmat ALLAH SWT yang berpanjangan...serta berjaya dalam kehidupan dunia akhirat..amin... I luv you both...
 Untuk Mr Hubby...chocolate indulgence..sedap

untuk angah..belajar rerajin yer anak...ibu cayang awak...

baby zara pun nak join sekali..
anak bapak..lahir pada bulan yang sama...bulan krmerdekaan gitew..








Isnin, 19 Ogos 2013

Syawal 1434 h

Agak lama juga aku tak mencecer dalam blog ni...almaklumlah sibuk jaga baby dan berpantang..tapi berpantang sendiri ...faham-faham jerlah ...suka ati den yolah...makan pun suko ati den jer nak makan apapun...Tambah lagi dalam bulan Syawal ni..orang beraya pun aku nak beraya jugak...makan ketupat, rendang, lontong, kuah kacang bagai..semua aku hentam...yang teruknya babylah..asyik kembung jer..sebab menyusu badan...cian dia...Nur Zara Adelia sudah hampir sebulan usianya..Semoga menjadi anak yg solehah dan berjaya dunia dan akhirat ...Amin

Di bawah gambar Zara dan kakaknya Dina....
Nur Zara Adelia dan Nur Syaza Irdina...


Kakak yang sangat sayangkan adiknya...




Di kesempatan ini juga, walaupun dah terlewat, tapi aku ingin jugaklah mengucapkan selamat hari raya kepada semua muslimin dan muslimat di bumi ALLAH SWT ini...Semoga bergembira hendaknya... kepada insan2 yang sedang diuji ALLAH..semoga sabar menghadapi dugaan hidup ini.. Kepada mereka yang teraniaya..terutamanya..muslimin dan muslimat di..Syria, Mesir, Gaza Palestin, Rohingya dan di mana2 sahaja...semoga ALLAH sentiasa melindungi kalian...Kepada yang telah gugur..di medan perjuangan...sesungguhnya kesudahan yang baik untuk anda..Insya ALLAH....Rahmat dan hidayat ALLAH sentiasa mengiringi disepanjang hidup kalian...

Aku sentiasa mengingatkan diriku dan anak2 supaya jangan terlalu bergembira dengan nikmat kehidupan yang ada...ia tidak akan berkekalan...jika diuji Tuhan,  bersabar dan redho adalah ubatnya...Sentiasa ingatkan kesusahan orang yang lain..dan bantu selagi mampu....Jika tiada kemampuan tenaga dan wang ringgit, cukuplah sekadar berdoa akan kesejahteraan mereka... Semoga kita sesama Islam sentiasa dalam perlindungan ALLAH...Amin...


Islam akan sentiasa beroleh kemenangan...Insya ALLAH

Ahad, 4 Ogos 2013

OST Ramadan Yang Hilang (Amylea - Seperti Dia, Lirik)




Best lagu ni....Amylea...OST Ramadan Yang ilang...Sebuah drama Melayu dan  penceritaannya yang agak menarik..
Moralnya...Jadilah diri sendiri...tak perlu nak jadi seperti orang lain..Syukurilah apa yang diberikan olehNYA...
Tak perlu iri hati dan dengki dengan kelebihan orang lain..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini