Ads

Sabtu, 10 November 2012

Khatan...bebujangku..

Hari ini bermulalah cutiku bersama tugasan yang amatlah banyak sekali....Hari ini juga anakandaku along dan angah telah dikhatankan...Pagi2 lagi aku dah kejutkan diaorang sebab mula khatan pukul 6.30 pagi...Nasib baik diorang tak merengek tak mau pi... Sampai di sana...dah ramai menunggu..Ramai juga kulihat anak muridku yang datang berkhatan..Hari tu difahamkan doktor khatankan 15 orang jer...Aku yang kene temankan kerana  Mr Hubby takder   sebab masih dalam kerja..lepas kerja dia ada datang kejap dan balik semula ke rumah nak mandi..sebab ada kelas untuk final year business management yang diambil lebih setahun dah....

Kat klinik tu cam-cam fesyen @perangai bebudak ni..ada yang teriak, ada yang sedih, ada yang meraung, ada yang relaks jer...cam2 ekspresi muka selepas keluar daripada berkhatan tuh...lawaks plak aku.tengokkan..Sampai giliran along..aku dan along pun masuk...mula2 along rilekslah..tapi nampak jer segala gunting yang ada..pucat lesilah muka dia tu..hehe..baru tau!!...Dia mengeluh jugak bila tang bius tuh..tapi bila dah kena laserkan anu nya dia dah stabil..Aku pesan dia supaya banyakkan zikrullah..Tak sampai 20 minit dah selesai...Tapi aku rasa ngeri jugaklah..tengok dia potong kulit tu dengan laser tu...Keluar jer..tersenyum-senyumlah along... Lepas ni turn angah plak..Aku risau sikit pasal angah sebab dia kalau kena cubit sikit pun melolong2..inikan pula kena potong kulit anunya..huhu..

Along 2 minggu sebelum berkhatan..
Angah 2 minggu sebelum berkhatan....


Sebelum masuk tersenyum-senyum..tapi pabila dan nampak segala perkakasan yang ada maka pucatlah dia..bila doktor suntik bius tuh meraunglah kejap..bila dok kena potong kulitnya dia juga stabil..aku suruh dia ikut zikrullah yang aku baca....selepas beerapa minit kemudian akhirnya siaplah acara berkhatan tuh..Isk..isk ngeri juga rupanya khatan atau lebih popular sebagai sunat ni...Masa potong kulit dengan api laser tuh  pergh macam potong kain gamaknya..masa jahit tuh lagi lah nyilu rasanya..Teringat masa melahirkan bebudak nih  kene jahit..cemtulah rasanya agaknya hehe..Apapun dah selesai..Alhamdulillah..segala puji untuk ALLAH YG ESA....mempermudahkan urusan hari ini ..Tinggal tugas aku adalah nak menjaga orang berpantang nih..Harapnya berjalan lancar...Segala assignment semua aku hold dulu...lgpun ada masa 5 hari nak siapkan assignment ini..Semoga segalanya berjaya Amin..YA Rabbal Alamin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hiasan kelas 2022- Tahun 1 Neon

Assalamualaikum dan salam sejahtera..perkongsian hiasan kelas untuk tahun ini                                 Sudut Nilam