Ads

Jumaat, 12 Oktober 2012

Sem akhir....sem 10


Salam ukhwah......semua...Hari ini merupakan...Jumaat yang permai... namun...ini hari memeningkan aku lagi...hehe ..kerana diminta menghadiri tuisyen add math oleh tutor OUMku TN HJ M.N.A.R....Tuisyen kol 3.00 ptg..Tp kol 2.30 ptg tutor da tipon ingatkan  aku  supaya datang tuisyen....Aku tgh drive dengau je le dia membebel..hehe..Aku ngan dia memang da baik memandangkan sebelum ni  dia merupakan tutor kajian tindakanku....kira da cam anak bapak lah ni..hehe...Minggu lepas ramai yang tak datang sebab hari Jumaat memang cam2 kan sibuk itu ini..almaklumlah semua sibuk menguruskan hal keluarga...Minggu ni pun sama ...daripada 31 org kengkawanku termasuk aku...16 org jer yg datang....Komain susah hati tutorku....itu...Dia buat tuisyen pun satu sen tak minta duit kita org...Dia susah hati takot kita orang tok leh jawab soalan pekse nanti...huhu..mulia sungguh TN HJ M.N.A.R ini..Semoga ALLAH memanjangkan usia beliau...(lho ni dia dah 62 tahun dah..hehe)...Hari ini belajar semula add math form 5 dan form six...hmmm...ingatan ku makin pulih dan aku makin faham apa yang Tn HJ ajrkan..Harap2 semakin bertambah baik lah ingatan ini...semester akhir amat mencabar kewibaanku sebagai pelajar yang meningkat usia..huhu....Satu modul lagi ialah..English For  Science and Technical Purposes memang mengundang gundahku...almaklumlah Englishku bukannya pandai nau...Apapun fikirkan yang aku boleh melakukannya dan letakkan minda di zon positif.....Insya ALLAH...
Sambil2 tu marilah kita renung-renungkan mutira kata di bawah:

Semoga kita sentiasa memelihara diri dengan sifat2 mahmudah dan menghindari diri dari sifat sifat mazmumah...Amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hiasan kelas 2022- Tahun 1 Neon

Assalamualaikum dan salam sejahtera..perkongsian hiasan kelas untuk tahun ini                                 Sudut Nilam