Rabu, 17 Oktober 2012

Kecuaian sekali lagi...

Semalam balik dari sekolah teringin sekali aku masak chicken chop....Ayamnya dah dibeli  sebelum tu dengan harga RM12 sekilo...Ambil bahagian peha ajer...So balik dari sekolah...terus singgah Tesco Cheng...Aku belanja tak banyak beli sayur-sayuran jer serba sedikit dengan nugget dan kentang goreng...Bila keluar daripada Tesco...emmm hujan plakss  kemain lebat lagi...

Balik dari Tesco terus aku menyiapkan masakan chicken chopku itu....Ermmm...dah ambil angah dari sekolah agama apalagi nyum...nyummm..memang sedap ...satu keluarga makan..Selepas solat maghrib..Terus aku tengok2kan along dan angah mengulangkaji sebab mereka sedang menghadapi...final exam minggu nih..Sedang syok2 mengajar anakku...Tetiba dengar orang bagi salam.....Aku pun keluar...Tengok2 ada kereta peronda polis...Berdebar2 dan cuak juga aku...Seorang perempuan lengkap berpakaian polis bertanya..."Puan nih...nama sekian2 ................ker?? " Yer." aku jawab...."Apasal plak puan?", tanya aku semula..."Ni ha puan kena pergi Balai Polis Tanjung Minyak sebab beg tangan puan  ada kat sana" , balasnya..Allamakss...memang langsung aku tak sedar balik dari Tesco aku dah tinggalkan beg tangan kat troli tu..Masya ALLAH...cuai bebeno aku ni..huhu...

Sampai jer kat balai polis tu..memang bebenolah beg aku dah keciciran kat Tesco tuh.."Camnolah boleh cicir ni??, tanya polis yang jaga kaunter tuh..."Entahlah.. memang dah selalu jadi camni"...kataku...hehe...Waaupun beg, beg duit dan IC semua ada tapi duit lesap lagi...Lebih kurang RM100..Sib baik tak banyak..Nasib baik jgk hp aku takder dalam tu...huhu.....dia cuma tinggalkan RM 27 dalam beg tu...Mr hubby..senyum2 ajer...Da tau nau perangai isterinay ni..hehe...Apapun aku bersyukur sangat2 sebabnya aku dapat balik beg tangan tuh...Emmm.. pabila difikir2kan aku merumuskan bahawa aku ni tak fokus dan selalu leka dengan barang2 penting...Sampai beg hilang pun.aku tak sedar..Huhu..Nasib badan...

Yang penting aku kena sabar dan redha...dengan..Ujian ALLAH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini