Selasa, 31 Julai 2012

Rasa hati ini....emmm...

Tak lama lagi raya akan menjelma...tapi hati ini belum terbuka nak beli baju raya untuk anak-anak dan diri sendiri...hehe..Selagi exam OUM belum habis, selagi tu...hati masih tak keruan..Exam baru2 ni pun komain susah lagi...harap2 luluslah...Insya ALLAH...Ahad ni lagi satu paper maths...huhu..markah assignment plaks tak berapa nak cemerlang...Pun harap2 lulus.....Amin....Semoga ALLAH memperkenankan segala doaku..

Bondaku masih lagi terlantar sakit. Hari-hari selepas pulang dari sekolah aku akan menjenguknya sehingga petang... Uruskan makan pakainya. Sekarang dia masih lagi pakai lampin pakai buang sebab langsung tak ada daya untuk bangun dengan sendirinya. Aku nak angkat dia pun tak boleh sebab badan dia pun agak besar...Takperlah mak..sabar yer...Ingatkan diri ini adalah ujian ALLAH untuk kita semua. Sabar adalah ubat segala masalah... IsyaALLAH pasti ada hikmah yang tersembunyi dari TUHAN untuk kita...

Ni ha gambar kek tu sajer jer masukkan....Dah lama ambil gambar masa birthday anak daraku yang keempat kalinya......25 Mei lepas...tapi takder masa nak upload kan ke blog ni..sajer-sajer buat kenangan..hehe
Dapurku pun yang rosak teruk dah repair ni ha....Aritu pakai kabinet kayu..tu yang Encik Anai-anai komain gembira berumahtangga kat sini..Kali ni pakai Aluminium...plak..Harap-harap bertahan lama lah yer... Rasa bersemangat nak masuk dapur cikit haha....Tapi takderlah masak kat sini..masak kat lain...walaupun takderlah cantik sangat..tapi masih bersyukur ada kabinet baru...

Khamis, 26 Julai 2012

Sabtu 28 Julai 2012..dan minggu depan 5 Ogos 2012 kan ku hadapi peperiksaan OUM utk subjek maths..Berdebar-debar..Belum habs baca modul...Semua topik menggusarkanku...Polynomial, statistik, function...dan lain2 lagi..pergh...berat rasanya...Harap-harap dapat buat yang terbaik...Insya ALLAH...

Bonus pun dapat Alhamdulillah...Tapi tak suka sangat..Takut nanti barang naik lagi..Mr Hubby komain bising lagi bila org kerajaan naik gaji, orang swasta pun merana sebab barang naik ajer..tak turun2 sedangkan gaji diorang tak naik banyak...huhu...Cian Mr Hubby..Sabau ye ..Inilah kehidupan...Redho jerlah..Lumrah alam..huhu..

Mak aku semakin pulih walaupun masih tidak boleh berjalan dengan sendirinya..Emm mak aku tak kuat semangatnya..Sering mengalah....dan tidak mahu mencuba..Orang yang sakit memang camtu agaknya..Harap ALLAH bagi kekuatan padanya...Pakcik aku pun tengah sakit ni.. Ari ni nak buat pembendahan hempedu yang dah dijangkiti kuman..Semoga ALLAH mempermudahkannya...Harap pak lang cepat sembuh..InsyaALLAH... Amin...

Ermm..baju raya bebudak belum pergi beli lagi..Bulan puasa ni malas nak keluar mana2..Dok rumah lagi best sebab cuaca yang panas menyebabkan badan tak keruan..Balik dari sekolah selepas mandi pasang aircond..terus buat taik mata..hehe..dalam kul 5 baru turun masak...Masak pun yang sempoi..sebab Mr hubby tak kisah...Dia makan apa adanya..Tak terlalu fussy sangat..Alhamdulillah...

Apapun bulan ramadhan yang penuh keberkatan ini lebih mengajar aku tentang kehidupan...kehidupan yang sementara...serta kesabaran yang perlu aku perbaiki lagi (masih marah2 lagi terutama ngan anak2) dan kasih sayang sesama insan yang berpanjangan....serta kesyukuran dengan segala pemberian YANG MAHA KUASA..Terima kasih ALLAH memberi segalanya yang kuperlukan.... Semoga KAU merahmati diri ini dan sekelian hambaMU yang lemah dan serba-serbi kekurangan ini...Amin..

Isnin, 23 Julai 2012

Buku rekod mengajar...


BUKU REKOD MENGAJAR
Guru bertanggungjawab menjaga keselamatan buku rekod  mengajar kerana ianya merupakan SKT setiap guru kecuali guru bimbingan dan kauseling
Semua butiran hendaklah diisikan dengan kemas, teliti dan lengkap.
Buku rekod ini hendaklah diserahkan ke Pejabat pada hari Jumaat atau hari akhir minggu berkenaan untuk tujuan semakan dan tandatangan oleh pengetua/penolong kanan.
Jika seseorang guru bercuti, buku tersebut hendaklah diserahkan kepada Penolong Kanan / Guru Kanan.
Buku Rekod mengajar hendaklah diserahkan ke pejabat pada hari terakhir tahun persekolahan.
Laporan polis perlu dibuat bagi guru yang kehilangan buku rekod mengajar.

Kan ku jaga dengan baik..buku rekod mengajarku..InsyaALLAH.

Khamis, 19 Julai 2012

Bondaku


Bondaku masih sakit lagi..Tak boleh bangun..Masih pakai pampers lagi.. Kasihan ku melihat dirinya...Maafkan diriku kerana tidak dapat menjagamu sepenuhnya.. Alhamdulillah abahku masih kuat..dan dapat menguruskan bondaku....Semoga ALLAH akan sentiasa memberikan kesihatan yang baik buatnya... Sempena menyambut Ramadhan Al Mubarak ini ku berdoa agar kesihatan bondaku, abahku dan mek akan sentiasa baik...kerana aku amat menyayangi mereka..Semoga mereka redho denga segala ujian yang diberikan...Aku sebagai anak akan cuba membahagiakan kalian sedaya upaya yang mampu... Rasa sayu dan pilu jika ku kehilangan kalian bertiga..takdapat kugambarkan..Apa yang ku harapkan semoga ALLAH akan memanjangkan usia kalian.....I luv u all....Amin...

Rabu, 18 Julai 2012

Selamat Menyambut Ramadhan AlMubarak

Kepada ibu dan bapa, saudara mara, sahabat handai, rakan-rakan bloggers, serta  Muslimin dan Muslimat...Selamat menyambut Ramadhan AlMubarak yang bakal menjelma tidak lama lagi..Di harap ramadhan kali ini memberi seribu erti dan rahmat yang berpanjangan dari YANG MAHA KUASA... Semoga segala amalan senantiasa diterima ALLAH.. InsyaALLAH....Sayu dan pilu bila mengenang ramai sahabat dan saudara mara yang telah pergi menghadap ILAHI  mendahului diri ini... Semoga mereka berbahagia 'di sana'.. ALFatihah buat mereka...Sesungguhnya kami juga akan menyusul .....Entah bila..Dan hanya DIA yang MAHA MENGETAHUI segalanya...

Sabtu, 7 Julai 2012

Ujian untukku...

Macam2 berlaku minggu ni....dengan buku rekod pengajaran hilang, lepas tu beg sekolah dengan pelbagai barang berserta duit ratusan ringgit semua hilang...Emakku pulak jatuh dan aku dahpun  hantarnya ke hospital...Dia masih dalam wad lagi.huhu..tugasan yang belum siap..kerja sekolah yang banyak terbengkalai, anak-anak yang merosot dalam pelajaran...argghh..terasa aku ingin pergi jauh dari dunia ini...Nasib baik aku masih ada sedikit lagi iman di dada, percaya dengan Kekuasaan ALLAH.. dan kekuatan dari sang suami....Aku mula pasrah dan bermuhasabah diri semula..menilai kekurangan diri dan kesilapan yang mungkinku lakukan..Ini mungkin  juga ujian dan petunjuk dari ALLAH SWT..untuk aku berubah ke arah kebaikan...Aku redha...dan cuba akan berubah untuk menjadi manusia yang lebih baik dari sebelum ini....Kepada yang berkecil hati..ku memohon sejuta kemaafan dari kalian..Aku hanya manusia yang serba serbi kekurangan...tidak sempurna dan tidak mungkin sempurna..kerana kita tahu kesempurnaan bukan milik kita... Kesempurnaan Adalah Milik ALLAH Jua...
Semoga derita ini akan berakhir dengan kegembiraan suatu ketika nanti..InsyaALLAH ..Amin Ya Rabbal Alamin....

Kepada anak2 berubahlah..ibu akan sentiasa menyayangi kalian walau macam manapun buruk baik kalian, ibu akan terima...Semoga kalian berjaya dunia dan AKHIRAT..Amin...

Khamis, 5 Julai 2012

Aku tahu ramai tak suka aku..sebab aku adalah aku..haha...Aku ni pelik...ramai dah tahu...dan aku juga banyak melakukan dosa sejak akhir-akhir ini..Ni semua pengaruh yang  tak baik aku ikutkan. Aku jadi manusia yang tiada pendirian dalam segala hal....Mungkin stress dengan segala kerja yang terbengkalai dan bertimpa-timpa menjadikan aku begini... Aku banyak terlepas kata..hingga banyak hati yang terluka..Dalam facebook pun ada yang dah tegur secara sindiran dan aku menerima segala apa yang diperkatakan...maafkan aku...kepada semua yang mengenali diri ini......dengan semua kekhilafan yang telah aku lakukan...Semoga ALLAH juga tidak membenci aku....dan Mengampuni dosa-dosa aku ni...
Selepas ini aku ingin menjadi lebih diam...Kata mereka yang berilmu...Diam lebih baik daripada berkata-kata....kerana kata-kata ada lebih tajam daripada segala jenis senjata...Lebih baik tutup mulut dan lebih banyak istighfar dan zikir...Ya aku akan cuba melakukannya mulai sekarang ..Juga kepada kesayangan ku...Mr Hubby dan anak-anak..Maafkan diri ini jika sering menyakiti kalian semua...Aku akan cuba berubah menjadi yang lebih baik dari hari semalam...InsyaALLAH....Wassalam...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini