Khamis, 31 Mei 2012

Pulang ke rumah mertuaku...

25 Mei hingga 29 Mei yang lalu kembalilah kami untuk kesekian kalinya ke Jeli Kelate menemui ibu mertua dan saudara mara di sana. Alhamdulillah semua sihat...terutama ibu mertuaku yang masih gagah lagi bergerak walaupun usia dah hampir ke 74 tahun...Cuma sakit lutut jer katanya... Kami bergerak dari Melaka dalam pukul 5.30 petang dan sampai di kampung pukul 2.30 pagi. Mr Hubby drive seorang jer...Dia tak bagi aku drive..sebab dia suruh aku rilek jer sebelah dia...huhu..cayang jugak kat aku ni....haha...

Kat bawah adalah gambar masa kita orang berhenti makan di kawasan rehat rawat Genting Sempah..
Bawa bekal masak dari rumah....Sambal sotong, ayam goreng, sayur dan daging goreng..Alhamdulillah

Berselera mereka itu makan..hehe..

Sampai di rumah mek dalam pukul 2.30 pagi,(26 Mei 2012) mek dah siapkan manisan dan air teh..Cian dier... kena bangun pagi tunggu kita orang..
Kuih kole jagung..atau puding jagung...Entah ler...Aku makan jer...Talamnyer agak klasik..hihi

kole jagung...Macam puding jagung..sangat sedap buatan mekku ini..terima kasih mek...

Dalam kul 3.30 pagi...kitaorang zzzzzz....Bangun pagi, sesudah subuh Mr Hubby sibuk nak makan nasi berlauk....Nasi berlauk pagi tuh...ayam masak merah..tapi terlupa nak ambil gambar pulakss...Sebab dah terlalu lapar dan rasanya sedap sangat...

Selama 4 hari duduk di sana, hari2 sarapan nasi berlauk..memang sedap sangat...


Kuih bom..intinya kelapa merah..

Nasi berlauk kuah kari ayam..harga RM2...sedap..

Karipap keledek ni memang sedap dan murah..4 keping hanya RM1

Pukul 10.30 kita orang bersiap2 pergi ke pasar Jeli cari kuih muih dan lauk pauk...Tak sabar rasanya..hehe..

Buah gomok...

Segala kuih muih...

Tepung bungkus kegemaran Mr Hubby..

Para peniaga...

Angah sedang bodek ayahnya untuk beli mainan...murah mainan cap Siam..

Kuih muih lagi..satu plastik tu serial jah..

Memang puas makan manis2..Tapi beringat juga..takut pelbagai Sakit yang mendatang..hehe..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini