Ads

Ahad, 13 Mei 2012

Kisah Hidupku..

Bulan ini dan bulan2 depan adalah episod hidup yang aku jangkakan sangat sibuk  buatku...20 Mei...mulalah kelas semester 9 OUMku...Kali ini susah amat sebab kena selesaikan kajian tindakan aku yang masih terbengkalai....2 subjek lagi ialah math yang sememangnya mendebarkan aku..Dah lama tak buat add math woo....Mesti mencabar nanti...Rasanya aku kena pegi tuisyen kot..Takut tak faham dalam kelas nanti...huhu..Assignment pun dah nak keluar lagi beberapa hari ni..Isk..isk..sedeynyer.banyak kerja nak kene buat...

Minggu peperiksaan anak didik pulak 22-25 Mei...Pergh...ni nak kejo syllabus belum capai lagi untuk anak didikku tahun 4.Padahal den yang buat soalan...hihi..tajuk perpuluhan pun belum habis lagi nih...Risau jugak...sebab minggu depan dah sibuk dengan hari guru..Harap2 sempat  buat ulangkaji nanti...huhu....

Minggu depan juga ada saringan LINUS khas untuk tahun 2.(15 Mei).Aku pergi taklimat aritu di SK Jalan Datuk Palembang..Mengengkeh bawa balik soalan untuk 160 rang anak didikku tahun 2 bagi kertas literasi dan numerasi. Parking kete jauh lah plakss... Masa saringan berlangsung nanti , Pegawai Major Linus PPD Melaka tengah, Pn Ruszalinah Kassim nak datang buat pemantauan katanya..Uhukss..bersedialah friends...Harap berjalan lancar...
untuk lebih 160 orang murid tahun 2...

25 Mei nanti, wajah kesayangan hamba, Mr Hubby plakss ajak balik kampung.Maknanya selepas sekolah dah kene bersiap sedia apa yang patut dan selepas solat jumaat jer kita orang dijangka berangkat ke rumah ibu mertuaku di Kelate...InsyaALLAH...Dalam lima hari jugak kot...Kot nak singgah bercuti mana2 plaks lepas tuh..Cadangnya nak gi Cameron jer tapi cam tak best jer hihihi...Kalau gi Sabah ok tak....?? Tapi plan nak gi sabah mungkin akan datang kot...Pitih pun tak cukup nih..hohoho..

Pertengahan cuti plaks...aku sibuk nak panggil tukang nak repair dapur kabinet yang dah rosak teruk...Masa buat sebelum nih habis duit RM9100 jugaklah... Ini disebabkan rumahku telah diserang oleh segerombolan encik anai-anai yang kiut miut dan bergigi besi gamaknya.. Habis ranap kabinetku aku...aku pun tak perasan mulanya dengan kehadiran bangsa serangga ini..Sekejapan habis..Tinggal pintu jer...Kabinet aku sebelum ni jenis pasang siap..tu pasallah cepat ranap...Hob dan hud pun rosak...Sedeynyer... Ni cadangnya  nak ganti dapur aluminium dalam RM8400 lebih termasuk kebocoran paip dan nak buat atap kat belakang rumah...huhu habis duit simpanan...huhu..Mr Hubby tolong sikit jer..sebab baru habis duit bayar road tax + insuran kereta...banyak jgk tuh kene bayar...
Yang ni cantik tak??? Angan-angan jer lah..hihi
dapur den kecik jo...

Macam ni pun lawa kan...??Harga pun lawa gamaknyer...hehe

Apapun tahun ni adalah tahun sibuk buatku dengan urusan keduniaan sementara nyawa di badan...Dunia2 jugak..akhirat jangan lupa..hehehe... Tahun ni jugak aku nak complete  my study ..harap semua berjalan lancar dan lulus dengan baik..InsyaALLAH ..Semoga ALLAH mempermudahkannya...Aminn




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hiasan kelas 2022- Tahun 1 Neon

Assalamualaikum dan salam sejahtera..perkongsian hiasan kelas untuk tahun ini                                 Sudut Nilam