Khamis, 31 Mei 2012

28 Mei 2012 @ Kota Bharu

Hari ni kita orang bercadang nak gi KB pulak...Mula2 mek tak mau ikut, tak chekap ( larat) katanya..Tapi sebab   nak ambil ubat kat Rantau Panjang punya pasal, dia ikut jugaklah......
Mula2 pergi ambil ubat mek kat Rantau Panjang dulu..lepas tu terus menuju ke Kota Bharu...


Bandar Rantau Panjang..singgah sekejap jer..ramai orang wooo..


Dalam perjalanan jumpa budak sekolah cina....stylo..rambut tuh..tak kena tindakan disiplin ko budak nih...??
Yuna...pun ada??? hehe

Dah lama tak pergi KB, last kali pergi tahun lepas...Orang kata Kelantan mundur, tapi pergghh...maju rupanya...cian asyik kena kutuk jer..Sebenarnya KB memang advance...banyak kedai2 dan bangunan2  pun tinggi belaka...hebat KB nih...Tulisan jawi setiap pelosok ada ..baru rasa duduk di negara Islam..bangga weh mari sini...Kebanyakan kedai pun Melayu punya..kedai emas dan permata, rata2 orang kita punya..tapi milik orang Cina pun ada juga... Siapa kata Kelantan mundur, mari sini dulu, baru boleh ghoyak(cakap)..hehe..Aku anak  Melaka pun bangga datang sini weh...
@kedai kasut di KB Trade Centre...berhadapan dengan pasaraya Giant..


Sampai dah...Maghi2 naik beca..muroh jah...

Dah sampai...Dalam pasar Siti Khadijah..

Segar2 sayur-sayuran...

Angah pimpin toknyer...





Bergaya sebentar..haha..montelnyer..

Banyaknyer.....


Terlalu banyak..beli borong..leh jual kat sekolah..haha..

My feveret...segar2 gitu

Makan dulu kat tingkat satu Pasar Siti Khadijah.. Sedang order...

Bersusun air tin...

Sedapnya....

Agak murah makan di sini...6 orang makan tak sampai RM30..termasuk minuman sekali..

Ikan percik...
 Dah sudah makan baru pergi membeli belah...Aku beli 13 helai tudung, kain pelekat 3 helai, kain sembahyang dina, sepasang..Cukuplah tuh...Memang agak giler apabila meninjau2 di kawasan kain dan tudung tuh.. Paling tak tahan tgk kain pasaing batik yang berbatu batan sanagta menawan dimataku..harga dalam RM 200-Rm300..Tak sempat nak ambil gambar memandangkan sibuk melayan bebudak nih...Kedai baju blouse pun tak sempat  nak pergi memandangkan hero2ku semua dah sakit perut dan mek pun dan macam tak larat jer..uhukss.. terpaksa membatalkan niatku untuk meninjau  baju2 tersebut...
Borong tudung bawal 2 ton kat kedai kakak ni...

Yang ni tudung bawal...


Monumen...Pasar Siti Khadijah

Kita orang parking kat sini bayar RM3.00...

Apapun memang Kota Bharu pusat membeli belah yang best bagi orang sederhana cam aku ni...Kebanyakan peniaga orang Melayu ..tu yang bangga tu..Tahniah...Semoga Kelantan sentiasa maju di bawah pemerintahan TGNA...InsyaALLAH...Amin...ALLAHUAKBAR..
Mana2 pergi kat kelate ni ada pasaraya ni...
 Masa dalam perjalanan balik mek nak pergi rumah abang iparku..Abg Lah (Abdullah) di Kubang Kerian..Isterinya Kak Jie, tak de rumah..Kul 5.00 petang baru dia balik...Rehat sekejap dan solat di situ dulu.. lepas tuh baru balik..
Di hadapan rumah mereka...

Angah dengan seekor kucing yang comel dan jinak..

Berbual mesra sebab dah lama tak jumpa..Abang ipar tak berapa sihat...haemodyalisis..(eh betul ke ejaan ni)  3 kali seminggu..


Bergambar kenangan dulu..

Aku pulak bergambar..

Masa balik tuh dalam kul 7.30 malam..singgah Bukit Bunga Tanah Merah.. Beli keropok lekor, keropok keping, beras siam, buah salak dan laici, makanan ringan dan sebangainya untuk di bawa balik ke Melaka..Habis lagi duitku..haha...Balik singgah sebentar di rumah kak Don ..nak rehatkan diri serta  solat...Dah minum dan makan keropok lekor serta makanan ringan..kita orang balik ke rumah mek...Dalam kul 12.00 malam baru sampai...pergh seharian berjalan terus tertidur...zzzzzz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini