Isnin, 30 April 2012

Politik manusia...

Sebenor2nya aku memang tak minat nak mengikuti mana2 politik dalam negara ni....Aku bingung....Mana satu yang betul aku pun tak tau...Aku baca surat kabor pun aku hanya bertumpukan kepada isu2 semasa yang biasa jer...Masuk bab politik aku memang meluat dan loya...Tak kuasa aku membacanya.....Semua asyik nak puji diri dan kutuk orang lain ...semua sama jer...Lagi satu..memang sifat manusia nak mendominasi, menguasai dan memiliki apa yang mereka inginkan...berebut-rebut menonjolkan diri,, promote diri tu bagus supaya orang percaya dia boleh jadi pemimpin...Bagi aku pemimpin yang tiada tolok bandingnya pastilah idola kita Rasulullah...Kenapa susah bebeno depa nak mengikuti akhlak2 terpuji Rasul kita ni...yang mementingkan umat dari diri baginda sendiri...Kita sesama rumpun dan sesama bangsa sepatutnya bersatu padu..bekerjasama menaikkan nama bangsa kita apatah lagi agama kita Islam yang sering sahaja ditindas dan dihina oleh kafirun...Ini tidak susah sangat nak bersefahaman sebab ideologi masing-masing yang berbeza-beza...Sedih hati aku ...Tapi aku tahu dah nama pun manusia...rambut sama hitam hati lain2....Macam2 pe'el manusia ni..

Berkenaan dengan perhimpunan yang mereka adakan baru2 ni menambahkan luka yang mereka ada..Hmmm..sedih bangsa kita bertelagah sesama sendiri ..sangat mendukacitakan...ALLAH membenci kita bermusuhan sesama bangsa dan sesama Islam...Tapi itu yang kita buat....Mak bapak sibuk berpolitik ke sana sini..anak2 pulak nanti sibuk berzina, hisap dadah sana sini, mencuri, merogol, membunuh dan sebagainya..huhu...Kemana perginya nilai kemanusiaan semua orang??? Mungkin dah akhir zaman..Manusia semakin lalai dan hanyut dengan keduniaan dan melupakan bakal kehidupan di akhirat nanti bagaimana??? MasyaALLAH..Harap2 Bumi Malaysia masih dalam perlindungan ALLAH..Tapi kita tak tahu suatu ketika nanti..Jika ALLAH nak menguji kita semua .terimalah dengan redho...Semoga kita dalam golongan yang dicintaiNYA..AMINN...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini