Ahad, 1 April 2012

Kepenatan...

Hari ni masih lagi rutinku pergi ke kelas OUM... yang terakhir kali sem 8 nih..Kelas orang-orang tua lah katakan... Mula kelas pukul 8.00 pagi...tapi pukul 7.50 aku dah sampai... Masa dalam kelas tengah syok2 dengar tutor berceloteh.. tetiba telefon berdering p...Mr Hubby telefon dari rumah...Ingatkan aper..Rupanya dompetku tertinggal kat kereta lagi satu...Aku tadi bawa kereta Mr Hubby...Alamakss..camno ni..memandu takdo lesen den ghupo eh...Nak makan laks nasib baik ada duit spare dalam beg OUM nih.huhu...Kawan ku kak Ani nak bayarkan tapi....aku tak mo susahkan dia...dia selalu sangat belanja aku...uhuks...Kul 12.00 tengahari..Mr Hubby nak anta assignment dier(aku yang tlg buatkan..huhuhu) kat branch UUM ...terus singgah OUM anta dompetku...Sebab lepas kelas plakss kang aku nak pegi tengok emakku kat hospital Melaka...5 minit perjalanan daripada OUM..tak jauh dari situ...Dah empat hari makku menginap kat hospital...Aku tak boleh kata apa dah...setiap hari pergi melawat dia..tapi tak jaga dia pun  sebab tanggungjawab aku kat rumah tak boleh nak tinggal...Emakku ni ada kencing manis...masa kena haritu dia meracau-racau dah nak pengsan sebab gula dia terlalu tinggi..Lebih kurang 28 bacaan dia...kita kalu normal bacaan dalam 4, 5 atau 6 jer...kecian dier...Buah pinggang pun dah nak rosak tapi tahap belum lagi perlukan haemodalisis...
Kesian juga abahku setia jaga emakku..Penat dier..Almaklumlah dah masuk 64 tahun.Ulang alik naik motor dia dari Alor Gajah ke Melaka...Emak plaks sebelum kena haritu cam-cam dia makan..teh ais, sate, mi sup  dan macam-macam lagi...Macam tak serik jer..dah berkali masuk hospital..Tapi apa nak kata orang sakit kencing manis memang cam tu perangainya..harap tak berlaku pada diriku...hik hik hik...
Harap-harap makku semakin sembuh...kalau tidak aku akan terus melawat dia dan ajak berbual-bual...Nak hilangkan boring dialah katakan..Dalam kul 7.00 malam baliklah..bagi dia tidur..Aku ni bukanlah anak yang baik sangat pun ...Selalu membangkang cakap dier..huhuhu..tapi dah tanggungjawab...sebagai anak aku akan terus membahagiakan mak dan abahku...selagi nyawaku di kandung badan...Walaupun diriku amat kepenatan.....Insya ALLAH...Amin...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini