Isnin, 16 April 2012

Cuti lagi...

Hari ni cuti lagi....senang hati den....dapatlah basuh cadar yang telah disalin....kemas rumah, baca buku, sebab nak pekce minggu nih dan macam-maca...Mr hubby kesayangan plaks kerja ..cian dier tak der cuti....esok pulak dengar kata nazir nak datang untuk linus..so aku pun terlibat sekali  untuk observing....tahun ni dah 2 kali kena observe..sekali ngan GB dan sekali dengan nazir kementerian...entah bilalah aku nak selamat...dah duduk sekolah ni 11tahun dah berapa kali tah kena observe..malang tul...huhu...masa zaman  ppsmi dulu memang selalu jgk 'terpilih' untuk kena observe...macamlah bagus sangat!!!!..
Rasa tensen sangat..kalu ikut hati aku nak berhenti kerja jer...tapi kang aku nak kerja apa plak kan??hehe...ini jer bidang yang aku mahir...
Apapun bersyukur jgk sebenarnya masih ada kerja. Bolehlah tolong mr hubby bayar hutang....Aku tak dapat bayangkan kalau aku tak kerja...huhu zaman barang segala...mahal belaka...Aku selalu terpikir orang yang gaji kecik anak ramai plaks tuh...mesti perit hidup mereka di bumi ALLAH ni....tapi rezeki anak pasti ada...ALLAH pasti membantu mereka jika mereka berusaha..kan..kann...kan.
Kalau kat sekolah tu aku memang suka ambil berat anak muridku yang susah2..cian diorang..kadangkala baju lusuh jer...adakala aku sedekat duit jugak kat diorang...Gembira sikit muka diaorang..Tapi aku memang cayang ngan budak2 susah ni berbanding ngan anak2 org kaya kat sekolah ni..Depa yang kaya tu agak sombong dan biadab dengan kita berbanding ngan bebudak yang susah..tapi tak semua...segelintir jer...yang perasan harta mak bapak (pinjaman dari ALLAH semata2) tuh harta diorang jgk..huhu..yelah cikgu dia ni selekeh jer..dan  nampak cikai...langsung da tak pandang kita apatah lagi kita ngajar budak tahap 1 jer...hehe..majuk plaksss...anak aku pun sama perasan mak pak dia loaded..asal nampak aku jer asyik nak minta duit je...camlah aku banker diorang..uhuks...
Aku selalu doakan  depa dapat petunjuk bahawa wang bukanlah segala-galanya...hanya  ilmu, iman di dada   dan amalan yang akan dibawa ke akhirat...huhu...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini