Khamis, 15 Mac 2012

Inilah..aset Mr Hubby...Baru gi tengok semalam...Banglo setingkat. Lokasinya di kawasan Krubong Melaka. Dah terbangai 2 tahun tak berduduk...Kecian umah ni...cantik tapi tidak diduduki...Luas kawasan tanah rumah ni  50 x 80 kaki persegi...Ada yang berminat tak?  hehe..Sebenarnyer tak nak jual pun...sayang tau...harga beli ari tu lingkungan RM169000 jer...Murah kan???
Ingat nak buat homestay jer..Itu pun kalau  da ada modal..Sekarang ni tengah kumpul modal..hehe...maklumlah gaji kecik..Aku teringin nak duduk memandangkan kawan-kawan aku ramai duduk sini...tapi aku pun dah selesa kat rumah yang ada nih.....rumah teres double storey (22 x 70) yang aku beli pada tahun 2002dengan  harga sekitar RM100000..berlokasi di kawasan Cheng Melaka.....Hampir dengan tempat kerjaku dan Mr Hubby lagi...Tapi rumah aku ni tak menarik berbanding dengan jiran-jiranku yang semuanya vass-vass belaka..phewwiiitt....Apa-apapun aku bersyukur sesangat ada tempat berteduh.....Berbalik tentang harganya  murah kan??? Sekarang mana ada rumah double storey (22x70) dapat harga RM100000 lagi...Semuanya dah over RM150000...pergh parah kalau beli zaman sekarang...
Tapi bila difikir-fikirkan balik...beli rumah besar2 pun sok mati masuk kubur yang sempit..Kalau banyak amalan yang di bawa selamatlah kita tapi jika amalan kurang ..Wallahualam..Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui...Uhukss...Semoga ALLAH Mengampunkan dosa-dosa aku...aduih sedih...

2 ulasan:

  1. kalu kat kl.... DS 20x70 dah cecah 500K.... emm nampak nye duk setinggan lagi le....

    BalasPadam
  2. mak aii..memang kl macam tulah area bandar...kita kat area kg masih murah lagi...huhu

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini