Jumaat, 2 Disember 2011

M4P @ IPGM Kampus Pulau Pinang....

Hari tu masa datang  Penang sempatlah aku singgah di IPGM KPP..yang dahulunya dikenali sebagai M4P...Maktab Perguruan Persekutuan Pulau Pinang atau sebelumnya lagi adalah MTC..Malay Teachers College...antara kolej perguruan yang paling lama telah dibuka... Ia terletak di Bukit Coombe...Gelugor Pulau Pinang...Atas bukit nooo...Sebenarnya sebelum datang sini...aku dah keluar dari tanjung...tapi ralat pulak rasanya bila dah sampai Penang tapi tak singgah tempat ku menuntut dahulu...Suami kata meh ler pusing balik..bayar ler..RM7.00 duit tol....pergi balik..Sporting betul Mr. Hubby..Maceh cayang..Untuk pengetahuan kengkawan semua...Aku berada kat maktab nih lebih kurang 2 tahun setengah,(batch1995-1997)..banyak kenangan pahit manis ketika berada di sini dulu..huhuhu...zaman bercinta pun kat sini tau..opppsss...harap mr. hubby tak baca statement ni..hahaha..bukan bercinta..berkawan2 dan berkenal2 sahaja..hehe..jangan marah ye cayang...Masa datang ni pulak, kebetulan  penuntut2 semua sedang bercuti..apa lagi...bermaharajelelalah den amek gambar kat sini...hahaha...anakku yang jadi kameramannyer... Kat bawah ada beberapa keping gambar kenanganku di sana...Tak ada penambahan bangunan cuma perubahan pada struktur bangunan yang sedia ada jer tuh..


Dulu maktab dah tukar institut...

Dulu amek gambar kat sini masa kerengga..skrg dah cam  belon..haha

Dulu ...signboard ni tadak..

Koridor ni dulu tadak..kena tawaf satu bangunan nak gi blok pentadbiran..lho ni mudah jah..

Laluan baru nak ke blok pentadbiran dari bilik kuliah...

Tempat mencari bahan rujukan..kononnyer..hehe

Pusat sumber dan blok sains..

Banguna belakang kereta tu..SEAMEO RECSAM..Pusat rujukan sains and matematik yang terbesar di Asia Tenggara..Banggo den tau..hihi..

Blok sains ni tempat belajor minor subjek ambo..

Dulu dipanggil astaka tempat persalinan dan aktiviti sukan....serta taichi diadakan disini...khelasss gitew..ko..hehe

Dulu maser amek gmbar 14 tahun lepas pinggangku masih ader..lho ni...waaaaa...

Pintu kedua masuk...

Blok ni penuntut lelaki yg duduk dulu..lho ni tara tau plak...

Kafeteria yg dicintai...walaupun tara suka makananyer..tp kerna duit tadak punya pasai..makan jerler..apa yg ada..Alhamdulillah...

Blok kediamanku dulu...

Pintu masuk blok kediaman pelajar pompuan...

Pintu masuk depan jumpa SEAMEO RECSAM dulu..lepas tu baru maktab..bersebelahan jer tau...
Sedihlah plak bila keluar dari pintu kedua maktab..teringat maser zaman belajor..balik dari Melaka dulu2..sampai disini kul 6.00 pagi..turun depan pintu utama..kemudian lintas jalan, lepas tuh... jalan sensorang masuk pintu kedua....nak ikut pintu utama seram plak..lagi pun blok aku dekat ngan pintu kedua..Kira berani jugak aku sensorang maser tuh..hehe..survivor ler katerkan...Banyak kenangan yang mengusik jiwa pun ader...maser praktikum kat Bumbung Lima Kepala Batas..tapi malas aih nak ungkit perkara silam...Biorler ia menjadi kenangan abadi..di dalam hati ini..chewwah..Apapun segala puji bagi ALLAH...yang memberi peluang aku melalui pahit manis kehidupan yang fana ini...Alhamdulillah...

2 ulasan:

  1. Terima kasih atas gambar M4P ini. Saya di situ pada tahun 1984-86

    BalasPadam
  2. Terima kasih atas gambar-gambar tu.
    Saya batch 90-92
    Masa lalu macam roket!!! All d best!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini