Ads

Sabtu, 20 Ogos 2011

Sutera Bidadari karya Saudara Ramlee Awang Murshid

Mencabar minda dan ilusiku....

Baru-baru ini aku ada membeli novel thriller karya saudara Ramlee Awang Murshid..yang bertajuk Sutera Bidadari...sambungan daripada sekuel 4 buah novel sebelum ini..iaitu Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu, Hijab Sang Pencinta dan cinta suci...Ini adalah kesudahan daripada 4 buah novel berikut..Ulasan yang dapat aku berikan ialah 5 bintang untuk naskah ini kerana ia dapat membawa aku masuk ke dalam ilusi penceritaan tersebut sehingga aku tidak menyedari mana realiti atau fantasi..(teruknya aku..hehehe)..Seperti biasa juga,  aku masih tidak dapat menjangka dan meneka kesudahan cerita tersebut  kerana  kesudahannya tidak terjangkau  oleh akal dan fikiran ku.huhuhu..tahniah abang RAM..aku  amat mengagumimu kerana mindamu yang kreatif itu.Tambahan pula banyak elemen ketuhanan dipaparkan membuaikan rasa keinsafan di dalama diri ini..sedangkan aku sering terlalai  dengan keduniaan ... kata-kata didalam naskah ini juga banyak memberi peringatan  kepada aku  untuk  hidup di dalam dunia ini sebagai seorang manusia  Islam yang begitu kerdil di SISI ALLAH SWT...Terima kasih RAM mengingatkan kami semua tentang hakikat kehidupan ini secara tidak langsung....melalui novel2 hebatmu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hiasan kelas 2022- Tahun 1 Neon

Assalamualaikum dan salam sejahtera..perkongsian hiasan kelas untuk tahun ini                                 Sudut Nilam