Jumaat, 7 Ogos 2009

Kisah Angah

Hari ni masa aku di dalam kelas tutorial, handsetku berbunyi. La hubby tipon, Apasal lak dia tipon ni. Masa tu lecturer tengah mengajo. Malu lak sebab bunyi tipon aku kuat nau bunyinye. Lagu Jepun plak tu. "Apasal", aku bertanya. Hubby ku kata "Cikgu Angah tipon tanya duit rombongan Angah". "La kan dan bagi aritu" aku mengingatkan Hubbyku. "Yalah, tapi tak sampai kat cikgu dia", balas Hubbyku. Aku dah tanya kat Angah Isnin aritu. Dia kata dah bagi. Alamak mana plak budak ni buang duit rombongan. Rupa-rupanya dia sudah lupa bagi duit tu. yang dia bagi kat cikgu dia sampul duit aje. Duitnya dia sudah masukkan dalam beg adiknya. Aduh...malu....malu. Anak orang lain semua dah bayar tinggal dia sorang je belum bayar. Kesimpulannya aku pesan dengan Hubbyku , lain kali pegi bayar sendiri. Jangan harapkan budak 5 tahun ni. Selama ni selalu juga kirim bulanan kat Angah, tapi kenapa sejak akhir ni dia cuai sikit. Angah ni sekolah kat tadika JAIM. Aku jarang anto dia kat sekolah . Selalu pengasuh taska dia anta dan amikLepas tu petang baru aku amik dia kat taska dia dan adiknya itu. Tu yang tak tau progress dia kat sekolah tu. siapa yang salah.... Aku juga. Hua....hua....hua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com
Terdapat ralat dalam alat ini